Prej je to tady lepší ...
Text nadpisu je výrokem pacienta z dnešního dne. Pacienta dříve sledovaného v naší ordinaci, který se před několika lety při častých absencích mé předchůdkyně uchýlil do péče plicní ambulance v nemocnici a nyní se z výše uvedeného důvodu znovu objevil v naší ordinaci s očekáváním další péče zde. K této situaci musím poznamenat dvě věci. Jednak si vůbec nejsem jist, zda zde poskytuji/poskytujeme v jakémkoliv ohledu péči lepší než v nemocniční nebo obecně jiné plicní ambulanci, to nechť posoudí pacienti sami a nepochybuji o tom, že ne všichni odtud odcházejí spokojení nebo uspokojení. Ale za druhé: převzetí pacienta k další dlouhodobé péči v naší (a kterékoliv jiné) ambulanci NENÍ AUTOMATICKÉ A SAMOZŘEJMÉ, nýbrž znamená určitý trvalý závazek, u něhož předpokládám, očekávám a vyžaduji PŘEDBĚŽNÝ DOTAZ, ŽÁDOST A ODSOUHLASENÍ tohoto kroku. Zatím jsem nikoho neodmítl (kromě ukončení péče v případě několika pacientů, u nichž jsem byl zásadně nespokojen s jejich přístupem a spoluprací na léčbě), snad tak nebudu muset ještě nějaký čas učinit, ale na výše uvedeném kroku trvám. V případě jednorázových vyšetření samozřejmě žádný předběžný dotaz není třeba, jen, jak je obvyklé, by přicházející pacienti měli být vybaveni doporučením k vyšetření od praktického lékaře nebo jiného specialisty. Děkuju za pochopení. JG.